/Files/images/images (7).jpg /Files/images/images.jpg /Files/images/images (8).jpg

Головна сторінка

Бібліотека – це той храм, де завжди народжується і зберігається духовність. Пам’ятаймо, що у давнину бібліотеку називали «дім життя», «притулок мудрості», «аптека для душі».
В.Сухомлинський

/Files/images/images (3).jpg

Шкільна бібліотека покликана сприяти реалізації єдиних держаних стандартів освіти та виховання дітей у навчальному закладі.Завдання розвитку особистості учня, формування в нього читацької культури, гуманістичного світогляду, національної свідомості, високої моралі, шкільна бібліотека разом із педагогічним колективом вирішує своїми методами й засобами в межах загального плану навчально - виховного процесу школи. Сьогодні залишається актуальним використання в роботі шкільної бібліотеки педагогічної та літературної спадщини В.О.Сухомлинського. Тільки тонкий знавець дитячих душ, їхньої психології міг створити такі дитячі твори, що сприяють вихованню важливих людських якостей. Тільки книжка створює школу. В.О. Сухомлинський підкрес¬лював: «Як музика не може прожити дня, щоб не взяти до рук музичного інструмента, не творити і не діставати від цього насолоди, — так людина не мо¬же обійтися без книжки. Він наголошував, що виховна робота в школі не може проводитись окремо вчителем і бібліотекарем - лише спільними зусиллями можна досягнути успіху. Напрямком роботи шкільного бібліотекаря є розвиток культури читання, прищеплення навичок самостійної роботи з книгою, бережне ставлення до неї.

Завдання бібліотеки

- виховання в учнів інформаційної культури;

-формування читацької компетентності молодшого школяра;

-сприяння вихованню гармонійної, морально-досконалої особистості, свідомої свого громадянського обов’язку;

-створення комфортного бібліотечного середовища;

-впровадження інформаційних та інноваційних бібліотечних технологій.

-розвивати творчу думку, таланти, пізнавальні здібності та інтереси школярів, сприяти розширенню їхнього світогляду, виховувати любов до рідного краю, свого народу, його звичаїв і традицій;

-сприяти різними формами і методами бібліотечної роботи, самоосвіти учнів і педагогів, забезпеченню літературою їх соціальних і культурних потреб.

Історія бібліотеки

Історія шкільної бібліотеки розпочалася з моменту будівництва школи 1921 року. З моменту відкриття школи, бібліотека міститься у невеличкій кімнаті. Для зберігання книжок було відведено декілька стелажів. Фонд бібліотеки комплектувався літературою по всіх галузях, паралельно йшло комплектування художньою і науково – популярною літературою. З кожним роком поступово збільшувався фонд бібліотеки новими виданнями, а шкільний бібліотекар став першим порадником у пошуках літературних новинок. Всі учні та вчителі школи мали чудову нагоду бути першими читачами новинок літератури. Історія бібліотеки - невід'ємна частина історії школи. Бібліотека ставала все важливішою, бо кожен захід, який проводився у школі, будь – то педрада чи батьківські збори, свято Букваря чи Останній дзвоник, потребував належної підготовки. Регулярно готували тематичні виставки книг, підбирали літературу. Протягом існування шкільної бібліотеки змінювались і її працівники. Всі вони мали величезний талант гуманності, насамперед до дітей та безмірну любов до своєї праці. Своє дбайливе ставлення до книги, в якій вони вбачали свого вірного і незмінного друга, прищеплювали своїм читачам. На даний час читачами бібліотеки є 36 учнів і 12 працівників школи. Фонд бібліотеки налічує 4256 примірників книг. Література різноманітна за змістом: художня, для учнів 1-4 класів, науково-популярна, краєзнавча, природнича. Фонд бібліотеки постійно поповнюється підручниками. Свою роботу шкільна бібліотека намагається скерувати так, щоб всіляко сприяти у забезпеченні навчально-виховного процесу школи, піднятті іміджу бібліотеки як інформаційного центру школи. З метою розкриття бібліотечного фонду, розвитку читацьких інтересів, самоосвіти учнів, у бібліотеці оформлені тематичні книжкові полиці: «Є така держава Україна», «Українське народознавство», «Твої права і обов'язки», «Твоя майбутня професія», «Куточок читача», «Знай! Люби! Бережи!», «Народні символи та свята», «Видатні люди України» та ін.,тематичні книжкові виставки «Умій сказати – Ні!», Тематична виставка «Свято єднання й державності», «Герої Крут – ніхто не забутий », «Болючий слід афганської війни», інформаційні списки, картотеки, огляди нових надходженьна допомогу педагогам, учням, батькам. Приймаємо активну участь у Всеукраїнських, районних конкурсах. У реалізації освітніх завдань школи і функцій шкільної бібліотеки важливою є співпраця педагогів та бібліотекаря. Результатом спільної роботи вчителів – предметників, класних керівників, бібліотекаря є успішне проведення предметних тижнів, захистів читацьких формулярів, годин спілкування, літературних свят, зустрічей з письменниками, тощо. Завдання шкільної бібліотеки — забезпечувати духов­ний розвиток і саморозвиток особистості, навчати дітей пізнавати, працювати, утверджуватися. Потужний стимул у роботі бібліотекаря - це почуття свого високого призначення –служіння книзі. «Бібліотека – це відкритий стіл ідей, за який запрошений кожний». «Читайте! І нехай у вашому житті не буде жодного дня коли б ви не прочитали хоча б сторінки з нової книги». К. Паустовський

Вкладення
Кiлькiсть переглядiв: 568

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.